Het jaar 2021 was een jaar vol met bijzondere momenten. Zo kwam het aantal coronavaccins dit jaar op vijf én kwamen verschillende medicijnen beschikbaar tegen COVID-19. Maar er gebeurde meer. Het jaar in vogelvlucht.

Het CBG liet zich in 2021 vaak in de media zien. Tijdens persconferenties en live uitzendingen voor het brede publiek, zoals het ‘Grootste Coronaspreekuur: Vragen over Vaccins’. Een panel van CBG’ers hielp achter de schermen mee om de juiste antwoorden te geven voor de kijkers.

Online

De pandemie zorgde ervoor dat veel gebeurtenissen voornamelijk online plaatsvonden. Dat gold ook voor de Wetenschapsdag én de Collegedag van het CBG. Beide evenementen kenden hun eerste online editie. Ook het contact met de handelsvergunninghouders van diergeneesmiddelen rond de implementatie van de Nieuwe Verordening Diergeneesmiddelen verliep digitaal.

Het brede publiek heeft geen moeite met digitale informatie, blijkt ook uit de statistieken van de websites en social mediakanalen van het CBG. Onze berichten op sociale media zijn ruim drie miljoen keer weergegeven. CBG-MEB.nl is in 2021 bijna 6,7 miljoen keer  bezocht. Daarmee staat de website in de top 15 van alle (1.750) websites van de Rijksoverheid. Ook onze Geneesmiddeleninformatiebank.nl staat hoog in die lijst (met bijna 5 miljoen bezoeken).

Het jaar in vogelvluchtEen overzicht van de gebeurtenissen in 2021

Gebeurtenissen